Sunday, July 17, 2011

dua rakan~:)



pada suatu hari ali dan abu pergi memancing di sebatang sungai 
di pinggir kampung,
sementara menuggu ikan menyambar umpan 

ali berkata
"abu boleh tak sebutkan perkataan hujung yang aku sebut kan ini"

abu menjawab
"boleh".

ali:
"aku pergi ke hutan"


abu:
"hutan"

ali:
"untuk mencari kayu api"


abu:
"api"

ali:
"tiba-tiba aku rasa nak terberak"

abu:
"berak"


ali:
"aku pun berak dalam semak"


abu:
"semak"

ali:
"aku meneruskan perjalanan mencari kayu api"

abu:
"api"

ali:
"aku ke tempat dimana aku berak tadi"

abu:
"tadi"

ali:
"aku tengok tahi aku dah hilang"

abu:
"hilang"

ali:
"sape makan tahi aku"

abu:
"aku"

ali ketawa terbahak-bahak kerana sudah mengenakan abu yang bodoh itu.

moral: janganlah mengikut telunjuk orang lain secara membabi-buta kelak, kita yang rugi...:)

0 comments:

To Use A Smiley In Your Comment, Simply Add The Characters Beside Your Choosen Smiley To The Comment: :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =)) href='http://tutorialuntukblog.blogspot.com/2011/05/letak-emotion-icon-dalam-komen.html'target="_blank">Grab tutorial here

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...